loading...

متخصص اطفال

بازدید : 1
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 16:28

آیا از بیماری آنالیز لثه در خردسال ها اطلاعی دارید؟ دندان‌های کودک شما هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خون ریزی می‌کند؟ آیا لثه‌های او متورم و قرمز شده‌اند و با لمس یا جویدن غذا درد می گیرند؟ در شرایطی‌که جوابتان مثبت می‌باشد، احتمالاً کودک شما به بیماری متخصص اطفال آنالیز لثه مبتلا گردیده است. لثه‌های سلامت در وضعیت ساده صورتی‌رنگ می‌باشند و هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خون‌ریزی نمیکنند. لثه‌ کودکی که بیش از یک هفته خونریزی می‌کند، علامت‌دهنده بیماری لثه می‌باشد که باید توسط دندانپزشک خردسالان پژوهش و درمان گردد.

محاسبه یا پس‌روی لثه یک بیماری شایع دربین خردسالان ۷ تا ۱۲ سال می باشد که به دلیل دلایل مختلفی مانند بهداشت ضعیف دهان و دندان، بیماری‌های موضوع‌ای، رژیم غذایی اشتباه و در بیشتر مورد ها به دلیل عفونت باکتریایی و پلاک روی دندان ایجاد می شود. درصورتی‌که علائم نظارت لثه (که درپی به‌طور بدون نقص مطالعه می کنیم) را در کودک خود مشاهده کردید با دندانپزشک مشاوره فرمائید تا در صورت لزوم، اپ درمانی مناسبی را در نظر بگیرد.

رسیدگی لثه در خردسال ها چیست؟
بیماری پژوهش لثه یک بیماری عفونی می‌باشد که به بافت نرم لثه، دندان و استخوان‌های نگه‌دارنده آنها حمله می‌کند. همه، از جمله کودک ها خردسال، در دهان خود باکتری دارا هستند. این باکتری با ذرات خوراک، بزاق و مخاط ادغام می‌گردد و لایه رنگی به نام پلاک را تشکیل می‌دهد. پلاک یک لایه باکتری چسبنده می باشد که روی دندان‌ها و در امتداد خط لثه ساخت می‌گردد. احتساب یا پسروی لثه یکی از بیماری‌های شایع دهان و دندان می‌باشد که در اثر تجمع بیش تر از حد پلاک ساخت می شود.

تحقیق لثه بیشتر در دندان‌های ذیل و جلویی دیده میشود و درصورتی که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه از دربین نرود، سمومی تشکیل داد می‌کند که بافت لثه را تحریک می‌کند و باعث قرمزی، پف کردن لثه و خونریزی می‌گردد. کودکان و نوجوانان در معرض طیف وسیع‌ای از عفونت‌های لثه قرار دارا‌هستند. با تمرکز به اینکه بیشتر خردسالان در سن ۷ سالگی افتادن دندان شیری را تجربه می‌کنند، ممکن است التهاب آن با تورم به حساب آوردن لثه خطا گرفته خواهد شد.

از آنجایی که تشخیص زودهنگام به درمان موفقیت‌آمیز امداد زیادی می‌کند، بهتر می باشد که خردسالان معاینه دندان و لثه را به عنوان بخشی از ویزیت روتین دندانپزشکی خود دریافت کنند. خوشبختانه، التهاب لثه قابل‌برگشت می‌باشد و بعید می باشد که این نوع از بیماری لثه در کودکان در صورت درمان به وسیله دندانپزشک اطفال به آسیب دائمی باعث گردد.

شما می‌توانید برای ارتباط با دندانپزشک از طریق تارنما نمائید. درضمن سیستم تعیین وقت حضوری قابلیت و امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود داراست.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان رفیعتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده همگی
در صورتیکه پلاک دندان با مسواک زدن منظم، نخ دندان و تمیز کردن ماهر دندان تمیز نشود، می‌تواند سبب به عفونت لثه در کودک شود.

علائم نظارت لثه در خردسال ها
بیماری محاسبه لثه طیف متفاوتی از خفیف تا شدید داراست. اکثر خردسال ها مبتلا به بیماری لثه دارای خفیف‌ترین شکل به نام ژنژیویت می‌باشند که سبب قرمزی، تورم و درد لثه‌ها میشود و موردها پیشرفته‌تر بیماری لثه در کودکان شایع نیست. در کل، بیماری لثه دردناک نیست و ممکن است فرزند شما نداند که آیا به آن مبتلا است یا خیر. فهرستی از شایع‌ترین علائم بیماری نظارت لثه در کودکان عبارتند از:

لثه‌های قرمز، متورم، پف‌کرده و دردناک
خون ریزی هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن
دندان‌های لق که فاصله آنان با لثه بیشتر از حد طبیعی است.
بوی بد دهان که از در بین نمی‌رود (پلاک حاوی میلیون‌ها باکتری می‌باشد که مواد زائد بدبو ساخت می‌کنند.).
چرک آلود در میان دندان و لثه
درد لثه که از در بین نمی‌رود.
دندان‌درد یا حساسیت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد یا گرم

لثه‌های قرمز‌رنگ، متورم، پف‌کرده و دردناک از علائم نظارت لثه در کودک ها میباشند.
برای بررسی علائم بررسی لثه کودکان به کدام پزشک معالج مراجعه کنیم؟
ارائه‌دهنده نگهداری‌های بهداشتی طفل شما را برای تحقیق و مراقبت به دندانپزشک ارجاع می دهند. دندانپزشک کودک می تواند بیماری لثه را با تفصیل‌در حال حاضر بی نقص و معاینه دندان‌ها و لثه نوباوه تشخیص دهد. ممکن می‌باشد طفل شما برای مطالعه بیشتر نیز به عکس‌برداری با اشعه ایکس نیاز داشته باشد. شما می‌توانید برای ارتباط با دکتر معالج دندانپزشک از طریق سایت اقدام نمایید. درضمن سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت و امکان مشورت کردن تلفنی با دندانپزشک وجود دارد.

آیا فرزندت علائمی مثل خونریزی لثه داره؟

برای اعتقادوباور همین حالا از دندانپزشک مشورت بگیر.

مشاوره آنلاین پزشک معالج دندانپزشکدکتر دندانپزشک

علت بروز بیماری به حساب آوردن لثه در خردسالان چیست؟
دلایل زیادی وجود دارند که میتوانند منشأ نظارت لثه در نوباوه باشند. بیشتر دست اندرکاران با تغییرات خاص در سبک زندگی قابل پیشگیری میباشند. علل بسیار شایع ژنژیویت در خردسال ها عبارتند از:

سن: خطر ابتلا به پسروی لثه با ارتقاء سن ارتقا می‌یابد.
سابقه خانوادگی: کودکانی که والدینشان به بیماری لثه دچار بودند، درصد ابتلای بیشتری دارند.
بهداشت ضعیف دهان: بی‌توجهی به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می تواند سبب ساز به التهاب لثه شود.
دهان خشک: ساخت و ساز کم و کمبود شدید بزاق منجر کم آبی دهان، افزایش پوسیدگی دندان، رسوب پلاک و بیماری لثه می شود.
ساخت و ساز پلاک: تجمع باکتری‌ها در خط لثه در زمان بر‌بازه پلاک را ساخت و ساز می‌کند و درصورتی که درمان نشود، باعث تحریک و التهاب لثه میشود.
تغییرات هورمونی: مانند بلوغ و قاعدگی در نوجوانان، میتواند لثه‌ها را پایین تأثیر قرار دهد و باعث التهاب و حساسیت خواهد شد.
به کارگیری از تنباکو: تنباکو دلیل اساسی بیماری لثه می‌باشد. نوجوانانی که سیگار میکشند، هفت برابر بیشتر از اشخاصی که سیگار نمی‌کشند، به‌این بیماری مبتلا می‌شوند.
فشار دیوانه: استرس مداوم با تضعیف سیستم ایمنی سبب ساز ارتقا التهاب میگردد.
تغذیه ضعیف: تغذیه نامناسب با کمبود ویتامین، نزاع با عفونت‌ها، پرورش طبیعی و ترمیم تک تک بافت‌های بدن را سخت می‌کند. همچنین در کودکی که اکثر اوقات غذاها و آبمیوه‌های شیرین مصرف می‌کند، پلاک ایجاد می‌شود.
سایر وضعیت بهداشتی: در‌صورتی‌که نوباوه شما دیابت یا بیماری‌های سیستمیک دیگر دارد، خطر ابتلا به بیماری لثه بیشتر است.
به نقل از تارنما wearebitesize در باب علت به حساب آوردن لثه در خردسال ها:

برخی از داروها میتوانند منجر به رویش غیرطبیعی بافت لثه شوند که خطر ابتلا به بیماری لثه را در کودکان ارتقا می‌دهند.

علت محاسبه لثه نوزاد
در وضعیت کلی تحلیل لثه در نوزادان نادر می باشد و دندان درآوردن یکی شایع‌ترین علل تورم لثه نوباوه است. در صورتی تورم لثه طفل نوباوه صرفا به یکسری ناحیه از دهان او محدود می‌شود و به نظر می‌رسد دندان او در فعلا بیرون آمدن است، احتمالاً علت این اختلال همین می باشد.

تورم لثه، حساسیت و التهاب ناشی از دندان درآوردن طبیعی می‌باشد و جای نگرانی نیست. مطمئن شوید که هنوز دندان‌ها و لثه‌های کودکتان را به‌صدق مسواک می‌زنید تا از تجمع باکتری‌ها خودداری فرمایید. با پرورش دندان، تورم لثه نوزاد متوقف می شود. صرفا درصورتی‌که کودک شما هنگام دندان درآوردن تب کرد، بایستی با دکتر معالج تماس بگیرید.

طریق تشخیص پسروی لثه در کودک
برخی مفاد خطر ابتلا به بیماری پژوهش لثه در کودک ها را معلوم می‌کنند. مشمول بهداشت ضعیف دهان و دندان، رژیم غذایی ضعیف و کمبود ویتامین‌ها و مواد مفید، تنفس با دهان مخصوصاً در طول خواب که باعث خشکی شدید دهان و لثه می گردد، بیماری‌های خود ایمنی و سیستمیک، دیابت، تغییرات هورمونی در بدن (مانند روزگار بلوغ برای نوجوانان)، فشردن یا ساییدن مکرر دندان‌ها و رشد بیش‌ازحد لثه‌ها میباشند. پزشک راجع به همه این عامل ها از شما سوال می‌کند تا علت بررسی لثه بچه معین گردد.

درمان بیماری به حساب آوردن لثه در کودک ها
درمان بیماری پسروی لثه در خردسال ها به علائم، سن، شدت و سالم عمومی کودک شما بستگی دارد. در شرایطی‌که بیماری درمان نشود، ممکن هست استخوان پایین و دور و بر دندان را از دربین ببرد و لثه دیگر نمی‌تواند دندان‌ها را در جای خود نگه دارااست.

درمان بررسی لثه ممکن می‌باشد شامل هریک یا ترکیبی از این موارد باشد:

حفظ و درمان در خانه: نوپا شما با رعایت مورد ها بهداشتی روزانه قادر است با خفیف‌ترین شکل بیماری لثه (التهاب لثه) نبرد کند.
پاک کردن عمیق یا روت پلنینگ: این شیوه برای حذف جرم و باکتری‌های ما‌نده زیر لثه به کارگیری می‌گردد. درحالی‌که جرم‌گیری به نظافت کردن سطح دندان و فاصله بین آنها تمرکز می‌کند. در روت پلنینگ با تزریق بی‌حسی به حذف پلاک و جرم تحت لثه و بافت عفونی در روند اول بیماری پرداخته میگردد. همچنین می تواند سطح ها جراحت‌دیده ریشه دندان‌ها را صاف کند تا لثه‌ها دوباره به دندان بچسبند.
دارو درمانی: داروی آنتی‌بیوتیک ممکن می‌باشد به‌صورت تزریقی یا ژل، در پاکت خالی دندان در لثه گذاشته خواهد شد.
۱. جراحی به حساب آوردن لثه نوباوه
وقتی‌که بیماری لثه پیشرفته باشد، سبب ساز عفونت و خونریزی لثه می‌شود. نواحی عفونی تحت لثه می بایست تمیز شوند. همچنین ممکن می باشد بافت‌ها تغییر تحول شکل داده باشند که درین‌شرایط‌ می بایست جایگزین شوند. در جراحی، با از فی مابین بردن تارتار انباشته‌شده و حذف عمقی پلاک‌های دندان، پسروی لثه نوباوه درمان می شود.

در کودکانی که والا شدن بافت لثه تعادل فی مابین طول دندان و ارتفاع خط لثه را به هم می‌زند و باعث ساخت‌و‌ساز لبخند ناهموار می‌شود، از روش ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت اضافی و تجدید بنا خط لثه و پرهیز از گردآوری شدن پلاک دندان استفاده می‌گردد. در شرایطی‌که قصد انجام لمینت دندان برای کودکان را دارید، قبل از آن مسلما می بایست از سالم دهان و دندان کودکتان مطمئن شوید.


از روش ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت اضافی و بازسازی خط لثه و جلوگیری از گردآوری شدن پلاک دندان استعمال می گردد.
۲. درمان خانگی تحلیل لثه در کودکان
خوشبختانه، عقب‌نشینی لثه در خردسال ها را می‌توان به‌راحتی در خانه درمان کرد، البته کدام درمان‌های خانگی بهتر شغل می‌کنند؟

۱. شستشو با آب نمک: آب نمک خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و می‌تواند به بهبودی التهاب کمک کند. تحقیقات نشان داده‌اند که شستشوی دهان با محلول آب نمک می تواند التهاب لثه را تسکین دهد.

۲. ژل زردچوبه: زردچوبه در بخش اعظمی از درمان‌های خانگی استفاده می‌شود. زیرا دارای خواص ضدالتهابی و ضد قارچی هست. ژل حاوی زردچوبه میتواند به جلوگیری از پلاک و التهاب لثه کمک کند. برای استفاده از زردچوبه در درمان ورم لثه، زردچوبه را روی لثه بمالید و ۱۰ دقیقه بگذارید و بعد شستشو دهید.

آیا از بیماری آنالیز لثه در خردسال ها اطلاعی دارید؟ دندان‌های کودک شما هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خون ریزی می‌کند؟ آیا لثه‌های او متورم و قرمز شده‌اند و با لمس یا جویدن غذا درد می گیرند؟ در شرایطی‌که جوابتان مثبت می‌باشد، احتمالاً کودک شما به بیماری متخصص اطفال آنالیز لثه مبتلا گردیده است. لثه‌های سلامت در وضعیت ساده صورتی‌رنگ می‌باشند و هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خون‌ریزی نمیکنند. لثه‌ کودکی که بیش از یک هفته خونریزی می‌کند، علامت‌دهنده بیماری لثه می‌باشد که باید توسط دندانپزشک خردسالان پژوهش و درمان گردد.

محاسبه یا پس‌روی لثه یک بیماری شایع دربین خردسالان ۷ تا ۱۲ سال می باشد که به دلیل دلایل مختلفی مانند بهداشت ضعیف دهان و دندان، بیماری‌های موضوع‌ای، رژیم غذایی اشتباه و در بیشتر مورد ها به دلیل عفونت باکتریایی و پلاک روی دندان ایجاد می شود. درصورتی‌که علائم نظارت لثه (که درپی به‌طور بدون نقص مطالعه می کنیم) را در کودک خود مشاهده کردید با دندانپزشک مشاوره فرمائید تا در صورت لزوم، اپ درمانی مناسبی را در نظر بگیرد.

رسیدگی لثه در خردسال ها چیست؟
بیماری پژوهش لثه یک بیماری عفونی می‌باشد که به بافت نرم لثه، دندان و استخوان‌های نگه‌دارنده آنها حمله می‌کند. همه، از جمله کودک ها خردسال، در دهان خود باکتری دارا هستند. این باکتری با ذرات خوراک، بزاق و مخاط ادغام می‌گردد و لایه رنگی به نام پلاک را تشکیل می‌دهد. پلاک یک لایه باکتری چسبنده می باشد که روی دندان‌ها و در امتداد خط لثه ساخت می‌گردد. احتساب یا پسروی لثه یکی از بیماری‌های شایع دهان و دندان می‌باشد که در اثر تجمع بیش تر از حد پلاک ساخت می شود.

تحقیق لثه بیشتر در دندان‌های ذیل و جلویی دیده میشود و درصورتی که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه از دربین نرود، سمومی تشکیل داد می‌کند که بافت لثه را تحریک می‌کند و باعث قرمزی، پف کردن لثه و خونریزی می‌گردد. کودکان و نوجوانان در معرض طیف وسیع‌ای از عفونت‌های لثه قرار دارا‌هستند. با تمرکز به اینکه بیشتر خردسالان در سن ۷ سالگی افتادن دندان شیری را تجربه می‌کنند، ممکن است التهاب آن با تورم به حساب آوردن لثه خطا گرفته خواهد شد.

از آنجایی که تشخیص زودهنگام به درمان موفقیت‌آمیز امداد زیادی می‌کند، بهتر می باشد که خردسالان معاینه دندان و لثه را به عنوان بخشی از ویزیت روتین دندانپزشکی خود دریافت کنند. خوشبختانه، التهاب لثه قابل‌برگشت می‌باشد و بعید می باشد که این نوع از بیماری لثه در کودکان در صورت درمان به وسیله دندانپزشک اطفال به آسیب دائمی باعث گردد.

شما می‌توانید برای ارتباط با دندانپزشک از طریق تارنما نمائید. درضمن سیستم تعیین وقت حضوری قابلیت و امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود داراست.

خدمات دندانپزشکی

با بهترین کیفیت از پزشکان رفیعتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده همگی
در صورتیکه پلاک دندان با مسواک زدن منظم، نخ دندان و تمیز کردن ماهر دندان تمیز نشود، می‌تواند سبب به عفونت لثه در کودک شود.

علائم نظارت لثه در خردسال ها
بیماری محاسبه لثه طیف متفاوتی از خفیف تا شدید داراست. اکثر خردسال ها مبتلا به بیماری لثه دارای خفیف‌ترین شکل به نام ژنژیویت می‌باشند که سبب قرمزی، تورم و درد لثه‌ها میشود و موردها پیشرفته‌تر بیماری لثه در کودکان شایع نیست. در کل، بیماری لثه دردناک نیست و ممکن است فرزند شما نداند که آیا به آن مبتلا است یا خیر. فهرستی از شایع‌ترین علائم بیماری نظارت لثه در کودکان عبارتند از:

لثه‌های قرمز، متورم، پف‌کرده و دردناک
خون ریزی هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن
دندان‌های لق که فاصله آنان با لثه بیشتر از حد طبیعی است.
بوی بد دهان که از در بین نمی‌رود (پلاک حاوی میلیون‌ها باکتری می‌باشد که مواد زائد بدبو ساخت می‌کنند.).
چرک آلود در میان دندان و لثه
درد لثه که از در بین نمی‌رود.
دندان‌درد یا حساسیت به غذاها و نوشیدنی‌های سرد یا گرم

لثه‌های قرمز‌رنگ، متورم، پف‌کرده و دردناک از علائم نظارت لثه در کودک ها میباشند.
برای بررسی علائم بررسی لثه کودکان به کدام پزشک معالج مراجعه کنیم؟
ارائه‌دهنده نگهداری‌های بهداشتی طفل شما را برای تحقیق و مراقبت به دندانپزشک ارجاع می دهند. دندانپزشک کودک می تواند بیماری لثه را با تفصیل‌در حال حاضر بی نقص و معاینه دندان‌ها و لثه نوباوه تشخیص دهد. ممکن می‌باشد طفل شما برای مطالعه بیشتر نیز به عکس‌برداری با اشعه ایکس نیاز داشته باشد. شما می‌توانید برای ارتباط با دکتر معالج دندانپزشک از طریق سایت اقدام نمایید. درضمن سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت و امکان مشورت کردن تلفنی با دندانپزشک وجود دارد.

آیا فرزندت علائمی مثل خونریزی لثه داره؟

برای اعتقادوباور همین حالا از دندانپزشک مشورت بگیر.

مشاوره آنلاین پزشک معالج دندانپزشکدکتر دندانپزشک

علت بروز بیماری به حساب آوردن لثه در خردسالان چیست؟
دلایل زیادی وجود دارند که میتوانند منشأ نظارت لثه در نوباوه باشند. بیشتر دست اندرکاران با تغییرات خاص در سبک زندگی قابل پیشگیری میباشند. علل بسیار شایع ژنژیویت در خردسال ها عبارتند از:

سن: خطر ابتلا به پسروی لثه با ارتقاء سن ارتقا می‌یابد.
سابقه خانوادگی: کودکانی که والدینشان به بیماری لثه دچار بودند، درصد ابتلای بیشتری دارند.
بهداشت ضعیف دهان: بی‌توجهی به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می تواند سبب ساز به التهاب لثه شود.
دهان خشک: ساخت و ساز کم و کمبود شدید بزاق منجر کم آبی دهان، افزایش پوسیدگی دندان، رسوب پلاک و بیماری لثه می شود.
ساخت و ساز پلاک: تجمع باکتری‌ها در خط لثه در زمان بر‌بازه پلاک را ساخت و ساز می‌کند و درصورتی که درمان نشود، باعث تحریک و التهاب لثه میشود.
تغییرات هورمونی: مانند بلوغ و قاعدگی در نوجوانان، میتواند لثه‌ها را پایین تأثیر قرار دهد و باعث التهاب و حساسیت خواهد شد.
به کارگیری از تنباکو: تنباکو دلیل اساسی بیماری لثه می‌باشد. نوجوانانی که سیگار میکشند، هفت برابر بیشتر از اشخاصی که سیگار نمی‌کشند، به‌این بیماری مبتلا می‌شوند.
فشار دیوانه: استرس مداوم با تضعیف سیستم ایمنی سبب ساز ارتقا التهاب میگردد.
تغذیه ضعیف: تغذیه نامناسب با کمبود ویتامین، نزاع با عفونت‌ها، پرورش طبیعی و ترمیم تک تک بافت‌های بدن را سخت می‌کند. همچنین در کودکی که اکثر اوقات غذاها و آبمیوه‌های شیرین مصرف می‌کند، پلاک ایجاد می‌شود.
سایر وضعیت بهداشتی: در‌صورتی‌که نوباوه شما دیابت یا بیماری‌های سیستمیک دیگر دارد، خطر ابتلا به بیماری لثه بیشتر است.
به نقل از تارنما wearebitesize در باب علت به حساب آوردن لثه در خردسال ها:

برخی از داروها میتوانند منجر به رویش غیرطبیعی بافت لثه شوند که خطر ابتلا به بیماری لثه را در کودکان ارتقا می‌دهند.

علت محاسبه لثه نوزاد
در وضعیت کلی تحلیل لثه در نوزادان نادر می باشد و دندان درآوردن یکی شایع‌ترین علل تورم لثه نوباوه است. در صورتی تورم لثه طفل نوباوه صرفا به یکسری ناحیه از دهان او محدود می‌شود و به نظر می‌رسد دندان او در فعلا بیرون آمدن است، احتمالاً علت این اختلال همین می باشد.

تورم لثه، حساسیت و التهاب ناشی از دندان درآوردن طبیعی می‌باشد و جای نگرانی نیست. مطمئن شوید که هنوز دندان‌ها و لثه‌های کودکتان را به‌صدق مسواک می‌زنید تا از تجمع باکتری‌ها خودداری فرمایید. با پرورش دندان، تورم لثه نوزاد متوقف می شود. صرفا درصورتی‌که کودک شما هنگام دندان درآوردن تب کرد، بایستی با دکتر معالج تماس بگیرید.

طریق تشخیص پسروی لثه در کودک
برخی مفاد خطر ابتلا به بیماری پژوهش لثه در کودک ها را معلوم می‌کنند. مشمول بهداشت ضعیف دهان و دندان، رژیم غذایی ضعیف و کمبود ویتامین‌ها و مواد مفید، تنفس با دهان مخصوصاً در طول خواب که باعث خشکی شدید دهان و لثه می گردد، بیماری‌های خود ایمنی و سیستمیک، دیابت، تغییرات هورمونی در بدن (مانند روزگار بلوغ برای نوجوانان)، فشردن یا ساییدن مکرر دندان‌ها و رشد بیش‌ازحد لثه‌ها میباشند. پزشک راجع به همه این عامل ها از شما سوال می‌کند تا علت بررسی لثه بچه معین گردد.

درمان بیماری به حساب آوردن لثه در کودک ها
درمان بیماری پسروی لثه در خردسال ها به علائم، سن، شدت و سالم عمومی کودک شما بستگی دارد. در شرایطی‌که بیماری درمان نشود، ممکن هست استخوان پایین و دور و بر دندان را از دربین ببرد و لثه دیگر نمی‌تواند دندان‌ها را در جای خود نگه دارااست.

درمان بررسی لثه ممکن می‌باشد شامل هریک یا ترکیبی از این موارد باشد:

حفظ و درمان در خانه: نوپا شما با رعایت مورد ها بهداشتی روزانه قادر است با خفیف‌ترین شکل بیماری لثه (التهاب لثه) نبرد کند.
پاک کردن عمیق یا روت پلنینگ: این شیوه برای حذف جرم و باکتری‌های ما‌نده زیر لثه به کارگیری می‌گردد. درحالی‌که جرم‌گیری به نظافت کردن سطح دندان و فاصله بین آنها تمرکز می‌کند. در روت پلنینگ با تزریق بی‌حسی به حذف پلاک و جرم تحت لثه و بافت عفونی در روند اول بیماری پرداخته میگردد. همچنین می تواند سطح ها جراحت‌دیده ریشه دندان‌ها را صاف کند تا لثه‌ها دوباره به دندان بچسبند.
دارو درمانی: داروی آنتی‌بیوتیک ممکن می‌باشد به‌صورت تزریقی یا ژل، در پاکت خالی دندان در لثه گذاشته خواهد شد.
۱. جراحی به حساب آوردن لثه نوباوه
وقتی‌که بیماری لثه پیشرفته باشد، سبب ساز عفونت و خونریزی لثه می‌شود. نواحی عفونی تحت لثه می بایست تمیز شوند. همچنین ممکن می باشد بافت‌ها تغییر تحول شکل داده باشند که درین‌شرایط‌ می بایست جایگزین شوند. در جراحی، با از فی مابین بردن تارتار انباشته‌شده و حذف عمقی پلاک‌های دندان، پسروی لثه نوباوه درمان می شود.

در کودکانی که والا شدن بافت لثه تعادل فی مابین طول دندان و ارتفاع خط لثه را به هم می‌زند و باعث ساخت‌و‌ساز لبخند ناهموار می‌شود، از روش ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت اضافی و تجدید بنا خط لثه و پرهیز از گردآوری شدن پلاک دندان استفاده می‌گردد. در شرایطی‌که قصد انجام لمینت دندان برای کودکان را دارید، قبل از آن مسلما می بایست از سالم دهان و دندان کودکتان مطمئن شوید.


از روش ژنژیوکتومی برای برداشتن بافت اضافی و بازسازی خط لثه و جلوگیری از گردآوری شدن پلاک دندان استعمال می گردد.
۲. درمان خانگی تحلیل لثه در کودکان
خوشبختانه، عقب‌نشینی لثه در خردسال ها را می‌توان به‌راحتی در خانه درمان کرد، البته کدام درمان‌های خانگی بهتر شغل می‌کنند؟

۱. شستشو با آب نمک: آب نمک خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و می‌تواند به بهبودی التهاب کمک کند. تحقیقات نشان داده‌اند که شستشوی دهان با محلول آب نمک می تواند التهاب لثه را تسکین دهد.

۲. ژل زردچوبه: زردچوبه در بخش اعظمی از درمان‌های خانگی استفاده می‌شود. زیرا دارای خواص ضدالتهابی و ضد قارچی هست. ژل حاوی زردچوبه میتواند به جلوگیری از پلاک و التهاب لثه کمک کند. برای استفاده از زردچوبه در درمان ورم لثه، زردچوبه را روی لثه بمالید و ۱۰ دقیقه بگذارید و بعد شستشو دهید.

برچسب ها متخصص اطفال ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 377
  • بازدید کلی : 758
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه