loading...

متخصص اطفال

بازدید : 4
دوشنبه 6 فروردين 1403 زمان : 12:40

شایسته ترین شربت ارتقا قد خردسالان چیست؟
انواعی از شربت‌ها که به‌تیتر داروی ارتقا قد (تقویت پرورش پیش از بلوغ) به کارگیری می گردند؛ به متخصص اطفال عنوان مثال:

شربت شریفر (Cherifer)
رویش سروری (Sarvari)
شربت Ayurvedic Ashwaleon
ارتقا‌دهنده اسپانیایی.
شایسته ترین مولتی‌ویتامین برای ارتقا قد کودک ها
شربت کیندر و شربت نوتریشن اسم تجاری مولتی‌ویتامین‌های قابل قبولی میباشد که برای ارتقاء رویش خردسالان استعمال میشوند. این شربت‌ها دربردارنده اشکال گوناگون ویتامین‌ها می‌باشند که وجود آن ها در روزگار رویش برای تن ضروری میباشد. گاهی متخصصین اطفال برای تأمین ویتامین‌های مایحتاج تن خردسال ها یا این که جبران کمبود آن ها این مولتی‌ویتامین‌ها را تجویز می‌نمایند. خوب میباشد این داروهای را زیر لحاظ کارشناس اطفال مصرف نمایید.

راهنمای مراجعه به دکتر
هر شخص از اولِ میلاد تا روزی که زنده میباشد، طبق یک مراحل معین فرآیند رویش و تکامل خویش را میگذراند. رویش قد کودک ها هم مانند هر چیز دیگری طبق فرآیند مشخصی طی میگردد. مهمترین برهان در انتخاب قد طفل، ژنتیک میباشد. ولی دست اندرکاران دیگری مثل تغذیه مطلوب، ورزش و خواب کافی هم بر پرورش نوپا و وصال به غایت پتانسیل رویش قد خردسالان یاری می‌نمایند. در طول کودکی و به‌خصوص نوجوانی بایستی بدین فاکتورها اعتنا مضاعفی داشته باشید تا فرزندانی بلندقدتر داشته باشید. سفارش ما این میباشد که به مکان به کارگیری از دارو برای ارتقاء پرورش قد به تغذیه و مدل معاش فرزند خویش اعتنا داشته باشید.

در شرایطی که شما والدینی میباشید که معدل قدی بالایی دارید البته حس میکنید فرزند شما نسبت به همسن و سال‌های خودش قد کوتاهی داراست عالی میباشد به دارای تخصص خردسال ها مراجعه‌نمایید تا در شکل نیاز رژیم غذایی مطلوب و کامل کننده‌های مایحتاج فرزند شمارا تجویز نماید. برای اینکه بتوانید شایسته ترین کارشناس اطفال را برای فرزند دلبندتان تعیین فرمایید، به اینترنت‌وب سایت رجوع کنید. در می توانید برای مراجعه حضوری از پزشکان وقت بگیرید یااینکه از سرویس ها مشورت کردن آنلاین یا این که تلفنی با کارشناس اطفال به کارگیری نمائید.


جدول رویش قد کودکان
محدوده آیتم انتظار برای قد نوپا شما عبارت میباشد از:

در سن ۱ سالگی: مساوی ۶۸ تا ۸۱ سانتی‌متر
۲ سالگی: هم اندازه ۸۰ تا ۹۴ سانتی‌متر
۳ سالگی: ۹۰ تا ۱۰۳ سانتی‌متر
در ۴ سالگی: ۹۴ تا ۱۱۰ سانتی‌متر
در ۶ سالگی: ۱۰۶ تا ۱۲۴ سانتی‌متر
۸ سالگی: ۱۱۹ تا ۱۳۷ سانتی‌متر
۱۰ سالگی: ۱۲۷ تا ۱۴۹ سانتی‌متر.

دختران در سن ۱۴-۱۵ سالگی و پسران نسبتاً در سن ۱۶ سالگی به قد بزرگسالی خویش می‌رسند و سپس زا آن دیگر رشدی ندارند.
راهکارهای افزایش قد کودک ها
اکثر عواملی که بر قد تأثیر میگذارد، قابل در اختیار گرفتن نیستند، به دلیل آن که برهان مهم انتخاب‌کننده‌ی قد ترکیب ژنتیکی اشخاص هست. بااین‌اکنون، عوامل متعددی میتوانند در زمان زمان رویش بر قد کودک ها و نوجوان ها تأثیر بگذارند. مثلا این عامل ها می‌قدرت به تغذیه، هورمون‌ها، معیار کار و شرایط پزشکی اشاره نمود. به دنبال به تفحص طریق‌های گوناگون برای امداد به ارتقاء واحد سنجش پرورش قد خردسال ها در زمان زمان رویش میپردازیم.

۱. داشتن رژیم غذایی متعادل و مطلوب
برای ارتقاء قد چه بخوریم؟ در صورتیکه شما هم به‌دنبال پاسخ این سؤال هستید درین بخش با ما یاروهمدم باشید. در طی سال‌های پرورش، اصلی میباشد که آحاد مواد مغذی لازم تن خویش را برای پرورش و سلامتی مناسب اخذ نمائید. رژیم غذایی شما بایستی مشتمل بر میوه‌های جدید، سبزیجات تازه، پروتئین، غلات بدون نقص و لبنیات باشد. شما می بایست از مصرف قند، چربی ترانس (یک نوع چربی اشباع‌نشده) و چربی‌های اشباع پرهیز کنید یا این که مصرف آنان‌را محصور نمایید.

چنانچه یک بیماری موضوع‌ای یا این که بالا بودن سن با تأثیر بر تراکم استخوان منجر کاهش قد شما گردیده‌اند؛ می بایست میزان کلسیم دریافتی خویش را ارتقاء دهید. اکثر وقت ها توصیه میشود که زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال بایستی ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف نمایند.

ویتامین D هم به‌سلامت استخوان‌ها امداد می‌نماید. منابع رایج ویتامین D عبارت‌اند از:

ماهی بدن
شیر بی نیاز گردیده
زرده تخم مرغ.
در حالتی‌که ویتامین D کافی در رژیم غذایی خویش اخذ نمی کنید، با پزشک معالج خویش راجع‌به مصرف یک تکمیل کننده برای دفاع مقدار پیشنهاد‌گردیده‌ی روزمره کلام فرمایید.

۲. تأثیر خواب کافی بر رویش قد کودک ها
بعضی وقت ها معدود‌خوابی در بلندمدت روی قد شما تأثیر نمی‌گذارد. اما در‌صورتی‌که در زمانه نوجوانی ترازو خواب شما به‌طور مستمر کمتر از مقدار پیشنهاد‌گردیده باشد، ممکن می باشد سبب به کوتاهی قد گردد. به دلیل آنکه تن شما در هنگام خواب HGH (هورمون رشد انسان) را ترشح می‌نماید. در شرایطی که به‌اندازه کافی و در سا‌عتها قابل قبولی نخوابید، تشکیل داد این هورمون و بقیه هورمون‌ها ممکن میباشد کاهش یابد.

توصیه می شود که:

نوزادان تا ۳ ماهگی: روزمره ۱۴ تا ۱۷ ساعت خواب
نوزادان ۳ تا ۱۱ ماهه: ۱۲ تا ۱۷ ساعت خواب
کودکان طفل ۱-۲ ساله: ۱۱-۱۴ ساعت خواب
بچه ۳-۵ ساله: ۱۰-۱۳ ساعت خواب
طفل ۶ تا ۱۳ ساله: ۹ تا ۱۱ ساعت خواب
نوجوان ها ۱۴ تا ۱۷ ساله: ۸ تا ۱۰ ساعت خواب
بزرگسالان ۱۸ تا ۶۴ ساله: هفت عدد خیر ساعت خواب
و اشخاص مسن ۶۵ ساله و فراتر: هفت عدد هشت ساعت خواب.
تلاش کنید خردسالان خویش را پیش از ساعت ۹ شب بخوابانید تا بیشترین ترازو هورمون پرورش در تن آن ها ترشح خواهد شد. داشتن خواب بیشتر حتی ممکن میباشد ساخت‌و‌ساز هورمون پرورش را ارتقا دهد، بنابراین داشتن خواب کافی عنایت بالایی داراست.


دنبال معالجه نقص‌ رشدی کودکت هستی؟

با دکتر پرورش کودک ها مشاوره کن.

دکتر معالج فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز، رویش و متابولیسم خردسال ها
تکمیل کننده ارتقاء پرورش قد کودک ها و بزرگسالان
درباره‌ی ها محدودی کامل کننده‌ها می توانند به افزایش قد در کودک ها امداد نمایند. به‌تیتر‌نمونه، در شرایطی‌که از قوانینی سختی می برید که بر ترازو ساخت‌و‌ساز هورمون رشد شما تأثیر می گذارد، ممکن است پزشک کامل کننده دربردارنده HGH (هورمون رشد انسان) مصنوعی را برای شما تجویز نماید.

علاوه‌بر‌این، اشخاص مسن ممکن میباشد بخواهند ویتامین D یا این که مکمل‌های کلسیم مصرف نمایند تا خطر پوکی‌استخوان را کاهش دهند.

از مصرف هرگونه مکملی که به شما وعده ارتقا قد را می‌دهد، پرهیز کنید. به این دلیل‌که زمانی صفحه ها رویش شما با هم ترکیب میگردند، رویش متوقف میشود و هیچ چیزی نمی‌تواند قد شما را ارتقا دهد، صرف‌حیث از اینکه چه مکملی مصرف می‌کنید.

ورزش مطلوب برای رویش قد
ورزش ماهیچه ها و استخوان‌های شما‌را تقویت می‌نماید، به شما یاری می‌نماید وزن تندستی داشته باشید و ساخت و ساز هورمون رویش را ارتقا می‌دهد. خردسالان در مکتب بایستی دستکم یک ساعت در روز ورزش نمایند. درین زمان، آن‌ها باید بر روی موارد زیر تمرکز نمایند:

تمرینات قدرتی مانند دراز و گرد هم آیی و بارفیکس
تمرینات انعطاف‌پذیری مانند یوگا
عمل‌های هوازی مانند طناب‌زدن یا این که دوچرخه‌سواری و شنا.
ارتباط رژیمناستیک و پرورش قد نوباوه
در صورتیکه ژیمناستیک‌کاران را در بازی‌های محلی یا این که المپیک تماشا کرده‌ باشید ممکن می باشد تعجب کنید که چرا این ورزشکاران این‌قدر کوتاه‌قد به حیث می‌رسند. احتمالا این سؤال برای شما اتفاق افتاده میباشد که آیا ژیمناستیک بر رویش کودک تأثیر داراست؟ اختلال این سؤال این است که هیچ جواب آری یا این که نه قطعی برای شما نیست.

این وقعیت را هم باید در لحاظ گرفت که هر ورزشی به یک فیزیک بدنی خاص نیاز داراست، ژیمناستیک هم همین‌طور است. به عبارتی‌طور که ورزشی مانند بسکتبال بازیکنان بلندقد را جذب می‌نماید. آیا منصفانه می‌باشد که بگوییم بسکتبال رویش یک ورزش‌کار را افزایش می دهد؟

برهان‌هایی وجود داراست که نشان می دهد تمرینات شدید ژیمناستیک در زمان بلوغ با تأخیر در پرورش مرتبط میباشد. تحقیق‌ای که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد نشان اعطا کرد که تمرینات شدید ژیمناستیک میتواند بر رویش و بلوغ اسکلتی عضلانی تأثیر بگذارد، اما پژوهش ها دیگری که درخصوص نقش تمرین فشرده در رویش و بلوغ ژیمناست‌ها انجام یافته میباشد نشان می‌دهد که به لحاظ نمی رسد ژیمناستیک هیچ تأثیری بر رشد بالاتنه یا این که زیر‌تنه داشته باشد. از لحاظ تأخیر در آستانه قاعدگی هم پژوهش ها آرم می دهد که به صورت میانگین ژیمناست‌ها او‌لین قاعدگی خویش را بسیار دیرتر از دیگر نوجوان ها تجربیات می‌نمایند.


جاری ساختن ورزشهای استقامتی و تمرینات انعطاف‌پذیری بر افزایش رویش قد در کودک ها و نوجوان ها مؤثر است.
ارتقاء قد کودکان در طب سنتی
در طب سنتی تمرکز بر روی تقویت تن کودک ها میباشد که باعث به رشد مطلوب آنها میشود. مثلا راهکارهای تقویت تن خردسال ها می‌قدرت به موردها تحت اشاره نمود:

تناول کردن عصاره گوشت، نخود آب، کباب، شیر بادام، شلغم و کدوحلوایی برای تقویت تن. (در بعضا مفاد متخصصان طب سنتی از برخی از این موردها به‌تیتر معجون رشد قد خیال و خاطر می‌نمایند)
میل کردن گلاب، دوغ و شیر، شیربرنج، چای استوخودوس برای رفع بی‌خوابی بچه
ممانعت مصرف نسکافه و قهوه، سوسیس و کالباس، سرکه و نوشابه که موجب بی‌خوابی می‌شوند.
بادکش و حجامت در بخشها پرورش قدی.
تأثیر حجامت بر رشد قد
اعمال حجامت کم آب روی استخوان‌های خون‌ساز زیر حیث متخصصان طب سنتی، میتواند تأثیر بسزایی در افزایش قد تدریجی باشد؛ براین اساس پدر و مادر از دوسالگی می‌توانند برای بیمه‌کردن خردسال ها در عوض بیماری‌ها و ارتقا رشد آنان مبادرت به حجامت نمایند.

چه داروهایی برای پرورش قد تجویز می گردند؟
از مهم ترین و رایج‌ترین داروها برای پرورش قد سوماتروپین میباشد. سوماتروپین یک نوع هورمون رشد تصنعی است. هورمون رویش به رویش قد کودک ها و همینطور به پرورش عضلات بزرگسالان و کودک ها یاری می‌نماید. از این دارو برای معالجه اکثری از اختلالات مانند زیر بودن سطح هورمون پرورش، تداخل در رویش و کوتاهی قد استفاده میگردد.

سوماتروپین با داروهای سیکلوسپورین، هورمون‌های زنانه مانند استروژن یا این که پروژسترون و قرص‌های ضدبارداری، داروهای دیابت، برخی از داروهای برای تشنج، داروهای استروئیدی مانند پردنیزون یا این که کورتیزون تداخل دارویی دارااست.

داروهای دیگری مانند سرمورلین استات هم وجود دارند که عملکردی مشابه یا این که مرتبط به هورمون رویش دارا هستند.

عوارض داروهای رویش قد
داروهای ارتقاء رشد قد هم مانند هر داروی دیگری عوارضی به یار و همدم دارااست که در هر شخصی ممکن می باشد متعدد باشد. به عنوان مثال عوارض این داروها:

عکس العمل‌های آلرژیک مانند خارش و تورم شکل، لب‌ها و گویش
ایرادات تنفسی
گوش‌درد یا این که عفونت گوش
سردرد
موقعیت تهوع و استفراغ
تورم دست یا این که پا
شم ضعف یا این که خستگی غیرطبیعی.

شایسته ترین شربت ارتقا قد خردسالان چیست؟
انواعی از شربت‌ها که به‌تیتر داروی ارتقا قد (تقویت پرورش پیش از بلوغ) به کارگیری می گردند؛ به متخصص اطفال عنوان مثال:

شربت شریفر (Cherifer)
رویش سروری (Sarvari)
شربت Ayurvedic Ashwaleon
ارتقا‌دهنده اسپانیایی.
شایسته ترین مولتی‌ویتامین برای ارتقا قد کودک ها
شربت کیندر و شربت نوتریشن اسم تجاری مولتی‌ویتامین‌های قابل قبولی میباشد که برای ارتقاء رویش خردسالان استعمال میشوند. این شربت‌ها دربردارنده اشکال گوناگون ویتامین‌ها می‌باشند که وجود آن ها در روزگار رویش برای تن ضروری میباشد. گاهی متخصصین اطفال برای تأمین ویتامین‌های مایحتاج تن خردسال ها یا این که جبران کمبود آن ها این مولتی‌ویتامین‌ها را تجویز می‌نمایند. خوب میباشد این داروهای را زیر لحاظ کارشناس اطفال مصرف نمایید.

راهنمای مراجعه به دکتر
هر شخص از اولِ میلاد تا روزی که زنده میباشد، طبق یک مراحل معین فرآیند رویش و تکامل خویش را میگذراند. رویش قد کودک ها هم مانند هر چیز دیگری طبق فرآیند مشخصی طی میگردد. مهمترین برهان در انتخاب قد طفل، ژنتیک میباشد. ولی دست اندرکاران دیگری مثل تغذیه مطلوب، ورزش و خواب کافی هم بر پرورش نوپا و وصال به غایت پتانسیل رویش قد خردسالان یاری می‌نمایند. در طول کودکی و به‌خصوص نوجوانی بایستی بدین فاکتورها اعتنا مضاعفی داشته باشید تا فرزندانی بلندقدتر داشته باشید. سفارش ما این میباشد که به مکان به کارگیری از دارو برای ارتقاء پرورش قد به تغذیه و مدل معاش فرزند خویش اعتنا داشته باشید.

در شرایطی که شما والدینی میباشید که معدل قدی بالایی دارید البته حس میکنید فرزند شما نسبت به همسن و سال‌های خودش قد کوتاهی داراست عالی میباشد به دارای تخصص خردسال ها مراجعه‌نمایید تا در شکل نیاز رژیم غذایی مطلوب و کامل کننده‌های مایحتاج فرزند شمارا تجویز نماید. برای اینکه بتوانید شایسته ترین کارشناس اطفال را برای فرزند دلبندتان تعیین فرمایید، به اینترنت‌وب سایت رجوع کنید. در می توانید برای مراجعه حضوری از پزشکان وقت بگیرید یااینکه از سرویس ها مشورت کردن آنلاین یا این که تلفنی با کارشناس اطفال به کارگیری نمائید.


جدول رویش قد کودکان
محدوده آیتم انتظار برای قد نوپا شما عبارت میباشد از:

در سن ۱ سالگی: مساوی ۶۸ تا ۸۱ سانتی‌متر
۲ سالگی: هم اندازه ۸۰ تا ۹۴ سانتی‌متر
۳ سالگی: ۹۰ تا ۱۰۳ سانتی‌متر
در ۴ سالگی: ۹۴ تا ۱۱۰ سانتی‌متر
در ۶ سالگی: ۱۰۶ تا ۱۲۴ سانتی‌متر
۸ سالگی: ۱۱۹ تا ۱۳۷ سانتی‌متر
۱۰ سالگی: ۱۲۷ تا ۱۴۹ سانتی‌متر.

دختران در سن ۱۴-۱۵ سالگی و پسران نسبتاً در سن ۱۶ سالگی به قد بزرگسالی خویش می‌رسند و سپس زا آن دیگر رشدی ندارند.
راهکارهای افزایش قد کودک ها
اکثر عواملی که بر قد تأثیر میگذارد، قابل در اختیار گرفتن نیستند، به دلیل آن که برهان مهم انتخاب‌کننده‌ی قد ترکیب ژنتیکی اشخاص هست. بااین‌اکنون، عوامل متعددی میتوانند در زمان زمان رویش بر قد کودک ها و نوجوان ها تأثیر بگذارند. مثلا این عامل ها می‌قدرت به تغذیه، هورمون‌ها، معیار کار و شرایط پزشکی اشاره نمود. به دنبال به تفحص طریق‌های گوناگون برای امداد به ارتقاء واحد سنجش پرورش قد خردسال ها در زمان زمان رویش میپردازیم.

۱. داشتن رژیم غذایی متعادل و مطلوب
برای ارتقاء قد چه بخوریم؟ در صورتیکه شما هم به‌دنبال پاسخ این سؤال هستید درین بخش با ما یاروهمدم باشید. در طی سال‌های پرورش، اصلی میباشد که آحاد مواد مغذی لازم تن خویش را برای پرورش و سلامتی مناسب اخذ نمائید. رژیم غذایی شما بایستی مشتمل بر میوه‌های جدید، سبزیجات تازه، پروتئین، غلات بدون نقص و لبنیات باشد. شما می بایست از مصرف قند، چربی ترانس (یک نوع چربی اشباع‌نشده) و چربی‌های اشباع پرهیز کنید یا این که مصرف آنان‌را محصور نمایید.

چنانچه یک بیماری موضوع‌ای یا این که بالا بودن سن با تأثیر بر تراکم استخوان منجر کاهش قد شما گردیده‌اند؛ می بایست میزان کلسیم دریافتی خویش را ارتقاء دهید. اکثر وقت ها توصیه میشود که زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال بایستی ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز مصرف نمایند.

ویتامین D هم به‌سلامت استخوان‌ها امداد می‌نماید. منابع رایج ویتامین D عبارت‌اند از:

ماهی بدن
شیر بی نیاز گردیده
زرده تخم مرغ.
در حالتی‌که ویتامین D کافی در رژیم غذایی خویش اخذ نمی کنید، با پزشک معالج خویش راجع‌به مصرف یک تکمیل کننده برای دفاع مقدار پیشنهاد‌گردیده‌ی روزمره کلام فرمایید.

۲. تأثیر خواب کافی بر رویش قد کودک ها
بعضی وقت ها معدود‌خوابی در بلندمدت روی قد شما تأثیر نمی‌گذارد. اما در‌صورتی‌که در زمانه نوجوانی ترازو خواب شما به‌طور مستمر کمتر از مقدار پیشنهاد‌گردیده باشد، ممکن می باشد سبب به کوتاهی قد گردد. به دلیل آنکه تن شما در هنگام خواب HGH (هورمون رشد انسان) را ترشح می‌نماید. در شرایطی که به‌اندازه کافی و در سا‌عتها قابل قبولی نخوابید، تشکیل داد این هورمون و بقیه هورمون‌ها ممکن میباشد کاهش یابد.

توصیه می شود که:

نوزادان تا ۳ ماهگی: روزمره ۱۴ تا ۱۷ ساعت خواب
نوزادان ۳ تا ۱۱ ماهه: ۱۲ تا ۱۷ ساعت خواب
کودکان طفل ۱-۲ ساله: ۱۱-۱۴ ساعت خواب
بچه ۳-۵ ساله: ۱۰-۱۳ ساعت خواب
طفل ۶ تا ۱۳ ساله: ۹ تا ۱۱ ساعت خواب
نوجوان ها ۱۴ تا ۱۷ ساله: ۸ تا ۱۰ ساعت خواب
بزرگسالان ۱۸ تا ۶۴ ساله: هفت عدد خیر ساعت خواب
و اشخاص مسن ۶۵ ساله و فراتر: هفت عدد هشت ساعت خواب.
تلاش کنید خردسالان خویش را پیش از ساعت ۹ شب بخوابانید تا بیشترین ترازو هورمون پرورش در تن آن ها ترشح خواهد شد. داشتن خواب بیشتر حتی ممکن میباشد ساخت‌و‌ساز هورمون پرورش را ارتقا دهد، بنابراین داشتن خواب کافی عنایت بالایی داراست.


دنبال معالجه نقص‌ رشدی کودکت هستی؟

با دکتر پرورش کودک ها مشاوره کن.

دکتر معالج فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز، رویش و متابولیسم خردسال ها
تکمیل کننده ارتقاء پرورش قد کودک ها و بزرگسالان
درباره‌ی ها محدودی کامل کننده‌ها می توانند به افزایش قد در کودک ها امداد نمایند. به‌تیتر‌نمونه، در شرایطی‌که از قوانینی سختی می برید که بر ترازو ساخت‌و‌ساز هورمون رشد شما تأثیر می گذارد، ممکن است پزشک کامل کننده دربردارنده HGH (هورمون رشد انسان) مصنوعی را برای شما تجویز نماید.

علاوه‌بر‌این، اشخاص مسن ممکن میباشد بخواهند ویتامین D یا این که مکمل‌های کلسیم مصرف نمایند تا خطر پوکی‌استخوان را کاهش دهند.

از مصرف هرگونه مکملی که به شما وعده ارتقا قد را می‌دهد، پرهیز کنید. به این دلیل‌که زمانی صفحه ها رویش شما با هم ترکیب میگردند، رویش متوقف میشود و هیچ چیزی نمی‌تواند قد شما را ارتقا دهد، صرف‌حیث از اینکه چه مکملی مصرف می‌کنید.

ورزش مطلوب برای رویش قد
ورزش ماهیچه ها و استخوان‌های شما‌را تقویت می‌نماید، به شما یاری می‌نماید وزن تندستی داشته باشید و ساخت و ساز هورمون رویش را ارتقا می‌دهد. خردسالان در مکتب بایستی دستکم یک ساعت در روز ورزش نمایند. درین زمان، آن‌ها باید بر روی موارد زیر تمرکز نمایند:

تمرینات قدرتی مانند دراز و گرد هم آیی و بارفیکس
تمرینات انعطاف‌پذیری مانند یوگا
عمل‌های هوازی مانند طناب‌زدن یا این که دوچرخه‌سواری و شنا.
ارتباط رژیمناستیک و پرورش قد نوباوه
در صورتیکه ژیمناستیک‌کاران را در بازی‌های محلی یا این که المپیک تماشا کرده‌ باشید ممکن می باشد تعجب کنید که چرا این ورزشکاران این‌قدر کوتاه‌قد به حیث می‌رسند. احتمالا این سؤال برای شما اتفاق افتاده میباشد که آیا ژیمناستیک بر رویش کودک تأثیر داراست؟ اختلال این سؤال این است که هیچ جواب آری یا این که نه قطعی برای شما نیست.

این وقعیت را هم باید در لحاظ گرفت که هر ورزشی به یک فیزیک بدنی خاص نیاز داراست، ژیمناستیک هم همین‌طور است. به عبارتی‌طور که ورزشی مانند بسکتبال بازیکنان بلندقد را جذب می‌نماید. آیا منصفانه می‌باشد که بگوییم بسکتبال رویش یک ورزش‌کار را افزایش می دهد؟

برهان‌هایی وجود داراست که نشان می دهد تمرینات شدید ژیمناستیک در زمان بلوغ با تأخیر در پرورش مرتبط میباشد. تحقیق‌ای که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد نشان اعطا کرد که تمرینات شدید ژیمناستیک میتواند بر رویش و بلوغ اسکلتی عضلانی تأثیر بگذارد، اما پژوهش ها دیگری که درخصوص نقش تمرین فشرده در رویش و بلوغ ژیمناست‌ها انجام یافته میباشد نشان می‌دهد که به لحاظ نمی رسد ژیمناستیک هیچ تأثیری بر رشد بالاتنه یا این که زیر‌تنه داشته باشد. از لحاظ تأخیر در آستانه قاعدگی هم پژوهش ها آرم می دهد که به صورت میانگین ژیمناست‌ها او‌لین قاعدگی خویش را بسیار دیرتر از دیگر نوجوان ها تجربیات می‌نمایند.


جاری ساختن ورزشهای استقامتی و تمرینات انعطاف‌پذیری بر افزایش رویش قد در کودک ها و نوجوان ها مؤثر است.
ارتقاء قد کودکان در طب سنتی
در طب سنتی تمرکز بر روی تقویت تن کودک ها میباشد که باعث به رشد مطلوب آنها میشود. مثلا راهکارهای تقویت تن خردسال ها می‌قدرت به موردها تحت اشاره نمود:

تناول کردن عصاره گوشت، نخود آب، کباب، شیر بادام، شلغم و کدوحلوایی برای تقویت تن. (در بعضا مفاد متخصصان طب سنتی از برخی از این موردها به‌تیتر معجون رشد قد خیال و خاطر می‌نمایند)
میل کردن گلاب، دوغ و شیر، شیربرنج، چای استوخودوس برای رفع بی‌خوابی بچه
ممانعت مصرف نسکافه و قهوه، سوسیس و کالباس، سرکه و نوشابه که موجب بی‌خوابی می‌شوند.
بادکش و حجامت در بخشها پرورش قدی.
تأثیر حجامت بر رشد قد
اعمال حجامت کم آب روی استخوان‌های خون‌ساز زیر حیث متخصصان طب سنتی، میتواند تأثیر بسزایی در افزایش قد تدریجی باشد؛ براین اساس پدر و مادر از دوسالگی می‌توانند برای بیمه‌کردن خردسال ها در عوض بیماری‌ها و ارتقا رشد آنان مبادرت به حجامت نمایند.

چه داروهایی برای پرورش قد تجویز می گردند؟
از مهم ترین و رایج‌ترین داروها برای پرورش قد سوماتروپین میباشد. سوماتروپین یک نوع هورمون رشد تصنعی است. هورمون رویش به رویش قد کودک ها و همینطور به پرورش عضلات بزرگسالان و کودک ها یاری می‌نماید. از این دارو برای معالجه اکثری از اختلالات مانند زیر بودن سطح هورمون پرورش، تداخل در رویش و کوتاهی قد استفاده میگردد.

سوماتروپین با داروهای سیکلوسپورین، هورمون‌های زنانه مانند استروژن یا این که پروژسترون و قرص‌های ضدبارداری، داروهای دیابت، برخی از داروهای برای تشنج، داروهای استروئیدی مانند پردنیزون یا این که کورتیزون تداخل دارویی دارااست.

داروهای دیگری مانند سرمورلین استات هم وجود دارند که عملکردی مشابه یا این که مرتبط به هورمون رویش دارا هستند.

عوارض داروهای رویش قد
داروهای ارتقاء رشد قد هم مانند هر داروی دیگری عوارضی به یار و همدم دارااست که در هر شخصی ممکن می باشد متعدد باشد. به عنوان مثال عوارض این داروها:

عکس العمل‌های آلرژیک مانند خارش و تورم شکل، لب‌ها و گویش
ایرادات تنفسی
گوش‌درد یا این که عفونت گوش
سردرد
موقعیت تهوع و استفراغ
تورم دست یا این که پا
شم ضعف یا این که خستگی غیرطبیعی.

برچسب ها متخصص اطفال ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 401
  • بازدید کلی : 782
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه